Gercek goth'lar bati roma imparatorlugunun dusmesinde buyuk rol oynayan bir cermen(alman) kabilesi idi. roma'nin dususunden ve avrupa'nin hristiyanlasmasindan sonra kimi topluluklarda goth ismi asagilayici, barbarligi ve kultursuzlugu ima eder sekilde kullanilmaya baslandi. ronesans doneminde ortacag mimarisi gecmisi de kapsayarak gothic mimari olarak adlandirildi ve donemin modern cizgisi olan klasik mimariye kiyasla demode sayildi.
1700'lu yillarin sonlarina dogru ortacag nostaljisi doneminde birlesik krallikta (uk, temel olarak ingiltere) insanlar ortacag gothic yikintilarina karsi fevkalade ilgi gosterdiler. bu ilgi genellikle ortacag romantizmi, roma katolik dini ve dogaustulukle harmanlanmis bir haldeydi. birlesik krallik'ta horace walpole'un izindeki gothic dirilis mimarisi meraklilari zaman zaman goth lakabi ile anilmaya baslandi. bu, modern donemde goth isminin ilk ilimli kullanimiydi.
modern donemde gothic deyisinden cagristirilanlar daha cok horace walpole'un buldugu gotik roman tarzi ve 1764 yilinda basilan romani otranto satosu ile alakalidir. bu noktadan sonra gothic deyisi korkutucu, hastalikli, karanlik ve dogaustu bir mana kazandi. roman, mezarliklar, yikinti kaleler veya kiliseler, hayaletler, vampirler, kabuslar, lanetlenmis aileler, diri diri gomulmeler ve melodramik yapisi ile ileri donem korku edebiyatinin ve sinemasinin ikonografisini belirlemis oldu. bir diger dikkate sayan element ise temel olarak byronik tarzdaki yasantisi ile gothic kotu-adamdir. en meshur gothic kotu-adam, bram stroker'in bir romaninda dogup sonralari korku filmleri ile unlenen vampir dracula'dir.
korku filmlerinin guclu betimlemeleri alman disavurumcu sinemasi ile 1920'lerde basladi, 1930'larda universal studios'un filmlerine yansidiktan sonra 1960'li yillara dogru plan 9 from outerspace gibi bayagi filmlerde kullanildi. 1960'larda bu betimlemeler the addams family ve the munsters gibi dizilerle komedi turunde kullanildi.
post-punk manzarasinin karanlik, atmosferik muzigi ve modasi bu acidan bakildiginda acikca gothic'ti. gothic deyisinin bir sifat olarak bu muzigi ve takipcilerini tanimlar sekilde kullanilmasi gunumuzdeki goth terimini doğurdu.
1700'lu yillarin sonlarina dogru ortacag nostaljisi doneminde birlesik krallikta (uk, temel olarak ingiltere) insanlar ortacag gothic yikintilarina karsi fevkalade ilgi gosterdiler. bu ilgi genellikle ortacag romantizmi, roma katolik dini ve dogaustulukle harmanlanmis bir haldeydi. birlesik krallik'ta horace walpole'un izindeki gothic dirilis mimarisi meraklilari zaman zaman goth lakabi ile anilmaya baslandi. bu, modern donemde goth isminin ilk ilimli kullanimiydi.
modern donemde gothic deyisinden cagristirilanlar daha cok horace walpole'un buldugu gotik roman tarzi ve 1764 yilinda basilan romani otranto satosu ile alakalidir. bu noktadan sonra gothic deyisi korkutucu, hastalikli, karanlik ve dogaustu bir mana kazandi. roman, mezarliklar, yikinti kaleler veya kiliseler, hayaletler, vampirler, kabuslar, lanetlenmis aileler, diri diri gomulmeler ve melodramik yapisi ile ileri donem korku edebiyatinin ve sinemasinin ikonografisini belirlemis oldu. bir diger dikkate sayan element ise temel olarak byronik tarzdaki yasantisi ile gothic kotu-adamdir. en meshur gothic kotu-adam, bram stroker'in bir romaninda dogup sonralari korku filmleri ile unlenen vampir dracula'dir.
korku filmlerinin guclu betimlemeleri alman disavurumcu sinemasi ile 1920'lerde basladi, 1930'larda universal studios'un filmlerine yansidiktan sonra 1960'li yillara dogru plan 9 from outerspace gibi bayagi filmlerde kullanildi. 1960'larda bu betimlemeler the addams family ve the munsters gibi dizilerle komedi turunde kullanildi.
post-punk manzarasinin karanlik, atmosferik muzigi ve modasi bu acidan bakildiginda acikca gothic'ti. gothic deyisinin bir sifat olarak bu muzigi ve takipcilerini tanimlar sekilde kullanilmasi gunumuzdeki goth terimini doğurdu.